Vlečné vozy

Vlečné vozy 31 - 34 (I - IV)

První vlečné vozy v historii provozu přišli do Ústí nad Labem v roce 1911. Jejich určení bylo jasné, zajistit provoz na trati do Telnice, která byla otevřena na Nový rok 1912. Původně byly označeny římskými čísly I - IV, teprve v roce 1915 obdržely čísla 31 - 34.

Vlečné vozy 1 - 20

Vlečné vozy číselné řady 1 - 20 vznikly přestavbou prvních ústeckých motorových vozů. Přestavby začaly roku 1913 (vozy 15 a 16) a skončily v roce 1951 (přestavěny poslední dva vozy 19 a 20). K těmto vozům je třeba ještě přidat vozy 104 a 105 vyrobené ve vlastních dílnách v letech 1938 a...

Vlečné vozy 46 - 50

Prvními vozy dodanými do Ústí nad Labem po první světové válce bylo pět otevřených čtyřnápravových vlečných vozů čísel 46 - 50, které přišli od firmy O & K. V roce 1918 přišly 3, o tři roky později zbylé 2.

Vlečné vozy 59 - 65

Pro zajištění dopravy na velkou výstavu pořádanou v Ústí nad Labem v roce 1924 pořídily elektrické podniky celkem 7 vlečných vozů z německého města Krefeld, které byly označeny číselnou řadou 59 - 65. Jednalo se o motorové vozy z roku 1900, přestavěné na vleky již v původním působišti.

Vlečné vozy 66 - 70

Druhým typem vlečných vozů pořízených z Německa v souvislosti s posílením dopravy na velkou výstavu, byly otevřené vleky z města Würzburg. Jejich původ je zahalen trochou tajemna. Vyrobeny byly zřejmě v roce 1904 a do Ústí přisly v roce 1924.

Vlečné vozy 21 - 23, 31

  Vlečné vozy 21 - 23 vznikly přestavbou původních motorových vozů 27 - 29 v letech 1955 a 56 (vyrobeny 1912), vůz 31 pak vznikl z motorového vozu 72/II (původně 22, rok výroby 1909) v roce 1960.

Vlečný vůz 6

Jediný svého druhu, tak lze označit s nadsázkou vlek 6/II, přestavěný v roce 1961 z motorového vozu 53. Jeho skříň však oproti vlekům 21 - 23 prošla velkou přestavbou (už jako motorový), která se podobala vozu 81/I vlastní stavby.

Vlečné vozy ex Teplice 19, 20, 30, 31 ,38

V roce 1959 bylo ze zrušeného Teplického provozu převzato celkem 5 vleků nestejné konstrukce. Vozy 19, 20, 30 a 31 byly původní teplické vozy z let 1895 - 98. Vůz 38 byl o něco mladší pocházel původně Mödlingu a vyroben byl roku 1903.